pondělí 6. prosince 2021

Národní testování žáků 9. třídy - výsledky

 Vážení rodiče,

seznamujeme Vás s výbornými výsledky, kterých dosáhli žáci naší školy v Národním testování žáků 9. tříd na podzim 2021.

Dosažené výsledky jsou obrazem svědomité práce našich žáků a  děkuji našim paním učitelkám a učitelům za jejich odvedenou práci. 

       Výsledky testování žáků 9. třídy,  2021/2022  (SCIO – Národní testování)

Naše škola:

Psalo 24 žáků deváté třídy. Porovnáním výsledků se zjistilo, že studijní potenciál je využíván optimálně a v matematice a jazyku českém žáci dosahují  nadprůměrných výsledků.





a) OSP

Účast za celou ČR: 15 477 žáků


 



b) Jazyk český

Účast za celou ČR: 16 058 žáků

Percentil 9. třídy - 70.

Svými výsledky v českém jazyce  v naší škole se řadíme mezi nadprůměrné školy, máme lepší výsledky než 70 % zúčastněných škol.

Využití studijního potenciálu.

Porovnáním výsledků testu z českého jazyka s výsledky testu OSP (obecně studijních předpokladů žáků) jsme zjistili, že v naší škole je studijní potenciál v českém jazyce využíván optimálně, výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů.

 



c) Matematika

Účast za celou ČR: 15 874 žáků

Percentil 9. třídy – 80

Využití studijního potenciálu.

Svými výsledky v matematice se Vaše škola řadí mezi nadprůměrné školy, máme lepší výsledky než 80 % zúčastněných škol. Výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů. Učitelé využívají studijní potenciál velmi dobře a žáci pracují nad svoje možnosti.



Rovněž je zajímavé sledovat výkonnostní posun žáků jako celku v období mezi testováním v 5. a nyní 9. třídě. Relativní posun třídy není aritmetickým průměrem relativních posunů žáků, ale je spočítaný z průměrného percentilu dané skupiny.


Dopady uzavření škol se jistě podepsaly i na našich žácích. Průběžné sledování distanční výuky v uplynulém roce potvrzuje vysokou náročnost distančního vzdělávání pro všechny žáky. Jsme však přesvědčeni a výsledky rovněž potvrzují, že cesta, kterou jsme zvolili v období distanční výuky a v době po návratů žáků, je správná. Jsme si vědomi ještě mnohých problémů, které při vzdělávání žáků musíme vyřešit. Podrobnou analýzou výsledků  jednotlivých žáků zmapujeme oblasti, na které se učitelé budou více v rámci časových možností zaměřovat. Odstranění případných studijních nedostatků je však především v rukou žáků samotných.

                                                                                              Mgr. Libor Kvapil